Torenhoge Energierekeningen

Het gezin van Fouad staat voor een raadsel: plotseling torenhoge energierekeningen. Het Buurtteam schakelt ons in om te onderzoeken wat er aan de hand is.

Terwijl Martin, EnergieCoach, luistert naar het verhaal van meneer, wordt hij overladen met lekkernijen en… schilderijen. Als hobbyist speurt meneer namelijk naar prachtige tweedehands schilderijen door heel Nederland.

In de afgelopen maanden heeft Martin twee eerdere ervaringen met defecte meterkasten gehad. Vermoedelijk is dat hier ook aan de hand. Hij belt zijn collega Jura voor overleg en zodat zij van achter de computer kan meespeuren. Ze besluiten contact op te nemen met netbeheerder Liander, die het nader gaat onderzoeken. Vervolgens deelt het duo de stappen, inzichten en relevante documenten met het Buurtteam. 

Binnen twee weken belt de Buurtteam-medewerker van meneer Ozalp naar Martin met de vraag om samen nog een keer langs te gaan. Mogelijk zijn de meterstanden niet goed doorgekomen. We zetten samen met het Buurtteam het onderzoek voort.

Tijdens onze maandagochtendmeeting delen we de chocoladereep die we van de bewoner hebben gekregen. Een andere collega brengt in hoe een slimme meter problemen kan voorkomen bij het uitlezen van de meter. Iets dat we nog kunnen proberen om aan te vragen bij Liander, om de familie te ontzorgen. 

Dit verhaal benadrukt dat het bij een energiebespaarservice om meer draait dan het plaatsen van een paar bespaarproducten. De grootste impact komt voort uit onderzoek, sparren met collega’s en samenwerken met andere partijen, in dit geval het Buurtteam. Dat kost wat energie, maar die krijg je vaak driedubbel terug van lieve bewoners.

Vorige
Vorige

Maaike’s verhaal

Volgende
Volgende

Een voordeur die niet sluit en 26 graden in huis